Sidevisninger i alt

torsdag den 11. august 2016

Cannes

Tirsdag d. 9. august 2016

Dagen var afsat til at besøge Cannes.

Så efter morgenmaden drog vi afsted til bussen. Der er forskel på prisen på en busbillet og en togbillet. Det koster kun 1,50 Euro pr. snude i bus til Cannes, men det tog så til gengæld også over en time. Men man får jo set lidt undervejs, så det går jo nok, VI ER JO PÅ FERIE :-)

Vi ankom til en meget flot tog-/busstation i Cannes, hele byen lå lige på den anden side af gaden.

Vi sporede os lige ind på hvor vi var, og valgte så en smal hyggelig gade at gå ned ad.
Vi gik ikke langt, sulten havde meldt sig og vi har jo erfaret, at man ikke kan få mad mellem klokken 14-18...synes stadig det er noget underligt noget.

Vi faldt over en sød lille restaurant, Warner Café, og satte os. Der var travlt, men vi blev hurtigt betjent og bestilte caesar salad og rose vin. Og det smagte jo som sædvanlig godt - sjovt så mange varianter det kan serveres i. Ligeledes rosevinen, skøn smag. Vi sluttede med en kop kaffe.

Vi gik ud i gaderne og kiggede butikker og hvad man nu ellers kigger på i en by, som man ikke har besøgt før.

Vi gled forbi havnen og alle de vilde yacht'er - den ene større end den anden.

Herefter gik vi til den gamle bydel - det er altid det hyggeligste. Her så vi de malede husfacader, som er flot malet med gamle og nye skuespillere i forskellige film. Meget flot lavet.

Det var igen en meget varm dag, og vi havde fået nok af "sightseeing" og begyndte at gå mod stationen igen.

Vi ville have en is, men det er ikke lige "isboder" det vrimler med hernede, heller ikke et sted hvor man kan få en ganske almindelig og dejlig Magnum.

Vi kom frem til stationen, der havde vi set at der lå en Starbucks, så vi ville have en iskaffe der - når vi nu ikke kunne finde en is. Det var så den dårligste idé længe - for det var den dårligste iskaffe vi nogen sinde havde fået. Ikke en krone værd - eller når vi er her Euro!

Vi gad ikke bussen hjem, så vi købte togbilletter til Cagnes Sur Mer. Det tog jo ingen tid med tog, og fedt nok, så kører toget i vandkanten et langt stykke.

Tilbage i Cagnes Sur Mer, gåtur retur til lejligheden, med et enkelt smut i supermarkedet.
Nu har vi været nok på sightseeing, så fødderne op og så står den på hygge.

Aftensmaden blev nydt sent på altanen, der blev set lidt serie og det blev lidt sent før vi gik til køjs.