Sidevisninger i alt

mandag den 8. august 2016

Meget spændende tur til Gorge du Verdon

Søndag d. 7. august 2016

Det har været en spændende dag - alle fibre i kroppen er brugt.

Rugbrød med æg og tomat og en laksemad
Da vi nåede til aftensmaden, som bestod af et meget let måltid, der var jeg bare træt, helt smadret. Det var Kim bestemt også, det var også ham som havde siddet bag rattet de 200 km. vi har kørt idag.

Og det er ikke en hvilken som helst kørsel.....200 km. bjergkørsel på små smalle bjergveje med det ene hårnålesving efter det andet - mange gange helt ude på kanten.

Og hvis man ellers kender mig - så går min krop bare i baglås. Jeg siger ikke en lyd, jeg trækker ikke vejret og jeg klamre mig til håndtaget. Det er absolut ikke noget jeg gør for sjov, eller med vilje for den sags skyld. Det sker bare!! Det er så irriterende, for jeg vil så gerne nyde det, for det er så flot.
Jeg prøver virkelig at tage dybe indåndinger og slappe af - men der sker bare ingen ting.

Som chauffør,e det totalt frustrerende at have en passager som mig siddende, det er jeg ganske klar over....men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, når jeg så gerne vil se alt det smukke der er.

Nå, men vi kom godt derop af. Op mod Grasse og videre frem mod Gréoliéres, hvor der var ruiner fra en gammel by og en flot udsigt over en nuværende. Videre derfra gennem Castelane og ud til Rougon. Her stod vi så i kløften mellem de kæmpe høje bjergsider, de var enorme. Og i bunden løb floden. Flot syn. Det kaldes Europas Gran Canyon - men der må jeg altså sige, at der skal de stå noget tidligere op for at sammenligne sig med den. Men det er flot alligevel.




På vej retur stoppede vi op i Castelane for at få frokost. Det er så ikke lige så nemt her i Frankrig. For de lukke dælme køkkenet mellem 14 og 18 - det er sgu for dumt, når nu det vrimler med sultne turister.
Men et enkelt sted, som så også havde afsindigt travlt, var det muligt at få noget mad. Klokken var omkring 16, og der var rigtig mange som havde været i kløften og nu var sultne. Vi fik en pizza.
Derefter gik vi en kort tur gennem en hyggelig gade og fik os en is. De er altså hyggelige de franske gader i de gamle byer.


Så er der da lige en lille kirke der oppe på toppen

Frokost på torvet i Castelane
Turen var jo slet ikke slut endnu, vi skulle videre af de forbandede veje....det er flot og noget jeg ikke ville undvære, bare så ærgerligt at jeg skal have det på den måde.

Hatten af for Kim, som kørte de mange kilometer på de veje, for der skal altså holdes fast i rattet, manøvres, bremses og lige pludselig trækkes ind, uden at ramme væggen.....det var sgu' godt kørt. Og jeg ved jo godt han kan!!

Vi var først hjemme ved 19 tiden, og vi havde jo spist en hel pizza ved 4-tiden, så vi spiste bare let mad inden vi bare fladede ud....det var en begivenhedsrig dag.

Så vi kastede os over vores fly app, og tjekkede ind- og udflyvninger :-) Det er altså sjovt.


3 fly i kø for indflyvning til Nice






Ingen kommentarer:

Send en kommentar